Zašto je sramota podržavati Cedevitu?

Hrvatska košarka već se duže vrijeme nalazi na marginama. Reprezentacija ne može ostvariti neki veći uspjeh, hrvatski su klubovi potpuno nekonkurentni u europi, a niti u regiji se ne mogu izboriti za prevlast jer tu Partizan drži primat. Tek su dva kluba u posljednje vrijeme pokrenula pozitivne priče. Jedan od njih je Split koji bez novaca i sponzora radi čuda (u hrvatskim okvirima), a druga je Cedevita koja s jakom kompanijom iza sebe pokušava vratiti hrvatsku košarku na stare staze slave.

UMJETNI KLUB

Iako je Cedevita ostvarila posljednji veliki europski uspjeh hrvatske košarke, u hrvatskim okvirima i dalje ne može pronaći svoje mjesto pod suncem. Mnogi smatraju kako je to umjetno stvoreni klub i da on ne zaslužuje respekt niti ulazak u istu rečenicu s klubovima slavne prošlosti poput Cibone, Zadra i Splita. Istina je kako nema bogatu prošlost i istina je kako se trenutno ne može uspoređivati s puno slavnijim klubovima s naših prostora, ali to ju ne čini umjetnim klubom. Košarkaški klub Cedevita iza sebe ima moćnu kompaniju koju vode zaljubljenici u košarku. Ne ulazim u mogućnost postojanja određene koristi od financiranja košarkaškog kluba, ali to taj klub ne čini umjetnim. Budimo realni, svaki klub je pokrenut s nekim novcima. Počevši od onih najstarijih pa sve do današnjih klubova. Jedina je razlika, povijest. Određeni je klubovi imaju, a određeni ne. Ali to ne znači da za 50-ak godina nećemo upravo Cedevitu smatrati klubom slavne prošlosti, a neki novi klub umjetno stvorenim.

 IMG_6397

NOVAC POKREĆE SPORT

Profesionalni sport ponajprije ovisi o novcu. Ako nemate novca, ne možete biti konkurentni. To je posve jasno. I zato nema ništa loše ako netko s kapitalom uđe u sportske klubove. Bio to Volpi u Rijeku ili Tedeschi u Cedevitu. Druga je stvar postojanje određenih šeika koji su krenuli u osvajanje nogometnog svijeta. Taj dio sporta nema veze sa sportom. Ne zato što oni ulaze u sport, već zato što se doslovno razbacuju naftnim novcem. PSG ili Man City u mome svijetu ne izazivaju simpatije. Oni i dalje nisu umjetni klubovi jer su svoju povijest dugo gradili, ali u današnjim okvirima stvaraju ogorčenost kod sportske javnosti. No u tu priču se ne može svrstati Cedevita. Ne zbog količine novca, već zato što se ni u kojem trenutku ne može reći da se oni razbacuju novcem. Jedino ako razbacivanjem smatramo mogućnost kupovine nešto boljih igrača.

IMG_6396

KAKO PRIVUĆI PUBLIKU?

Samim time što je Cedevita relativno nov klub, jasno je kako oni i dalje nemaju veliku publiku iza sebe. I oni su sami svjesni kako trenutno u Zagrebu ne mogu privući 5-6 tisuća ljudi koji će napuniti Draženov dom. Zato se koriste jakim marketingom, a ako tako hoćete i laganim potkupljivanjem gledatelja.  Ali u tome nema ništa loše. Mene nikako nije sram reći da sam protiv Estudiantesa prošle godine za 29kn dobio majicu, cedevitu GO i grickalice. I ulaznicu. I da sam zdušno navijao da Cedevita ostvari pobjedu. Jednako kao što bi navijao i da nisam dobio te poklone. Ali na taj način Cedevita te privuče k sebi. Nije me sramota ni što sam na prošlotjednoj utakmici protiv Olympiacosa u najjačem europskom košarkaškom natjecanju, ulaznicu platio samo 15 kuna. I opet dobio dvije vrste grickalica. Za 15 kuna možete popiti jednu pivu u kafiću, a ovako za 15 kuna svaki sportski zaljubljenik dobije 2 sata zabave. Možda takav način neće privući jaku navijačku bazu, ali će privući ljude željne sporta, željne zabave koji će sigurno podržati njihov klub. Uostalom nije li i Cibona tek nedavno dobila organiziranu navijačku skupinu?

Ono što je sve jasnije u okvirima hrvatskog sporta jest činjenica da uspjeh i publika dolaze uz jak marketing. Najbolji primjer toga je Medveščak, a i Cedevita se nalazi na dobrom putu. Sport sve više postaje zabava i spektakl i u tome treba tražiti ciljanu publiku. Voljeli je ili ne, morate priznati da Cedevita radi dobar posao. A kroz vrijeme doći će i respekt. Jer kao što starije generacije mogu Cibonu nazivati svojim klubom jer su uz nju svo vrijeme, tako će i neke mlađe generacije upravo u Cedeviti pronaći omiljeni klub i s njome stvarati povijest.

Označeno , , , , ,

11 misli o “Zašto je sramota podržavati Cedevitu?

  1. Saša Vukmirović Vuki kaže:

    Naravno da nije sramota podržavati Cedevitu. To je apsurdno uopće reći, onaj tko to kaže je maloumna budala i nema blage veze o sportu ni sa sportom. 😀
    Ja sam osobno uvijek bio za Cibonu, ali kada vidim kakvi sve lopovi i kreteni se vucaraju po njenoj upravi godinama i na kakve niske grane su je sveli, gledam da uskoro i ja počnem drukat za Cedevitu. 🙂 Činjenica je da je to jedini klub koji koliko toliko se odupire ovakvom jadnom stanju hrvatske košarke koja tone sve dublje.
    Lijepo je imati dugu i slavnu povijest, ali ako je klub tek nedavno ušao među velike ne znači da nije legitiman i da ne treba navijati za njega. Što Ciboni sada znači ime Cibona kada ovo današnje izdanje i ljudi u njoj uopće ne zaslužuju ime Cibona?
    No, nadam se samo da se i kod nas neće ponoviti ona sramota iz Srbije. Ne znam dali si upoznat, pa evo ukratko – vlasnik bogatog FMP-a (neki mutni biznismen) u ime FMP-a doslovno KUPUJE pravo na ime i cjelokupnu povijest KK Crvene Zvezde koja grca u dugovima, odlazi u stečaj i prestaje sa svim operacijama. Ali zato sada FMP postaje “Zvezda”, samo zato jer se tako vlasniku više isplati, da može iskoristiti slavno ime da dobije navijače a time i jače sponzore. To što je tim potezom jedan jaki klub (FMP, koji zadnjih 15-tak godina ima odlične rezultate, bolje od Zvezde, ali nije imao puno navijača) prestao postojati očito te budale nije briga. Znači cijela povijest jednog uspješnog kluba izbrisana samo zato da bi se spasila povijest jednog lošeg i neuspješnog, ali “popularnog” kluba. A budale u Srbiji očito ne kuže da je za razvoj sporta potrebno što više uspješnih klubovi. To je znak da sve to već prestaje biti sport i sve se svodi na tribalističko prepucavanje na relaciji Partizan-Zvezda. Odvratno.
    Ali vjerujem da smo ipak pametniji od Srba haha. 😀
    Sve u svemu, odlična tema i odličan post, potpisujem svaku riječ!

  2. Marija Pastuović kaže:

    Prije svega, temu kao da sam ja birala! 🙂 Dalje, riječi također, kao da sam ja pisala… Dakle, bravo! 🙂 Stvar je vrlo jednostavna, glupo je uopće pričati o umjetno stvorenim klubovima. Svaki, ali baš svaki klub je nekad osnovan, na ovaj ili onaj način. AKo Cedevita nastavi raditi ovako dobar posao, na pravom je putu da postane ono što je Cibona Zagrebu, Hajduk Splitu…. Pa mislim-kog briga kako je klub stvoren, ako privlači ljude u dvoranu-to i je bit sporta, pogotovo mlade…Ako ćemo uz Tedeschija dobiti klub po kojem ćemo biti poznati u svijetu, koji će ‘izroditi’ novog Dražena, Rađu, što nam više treba?!? Više takvih klubova.

    Medijska kampanja na nivou, ako može jedan Dinamo na najjadniji način privlačiti ljude, zašto ne bi mogla Cedevita na pristojan način? Ako jedno dijete privuku grickalice, jednog studenta u pola niža cijena, ako taj klinac poželi trenirati i nađe si životnog uzora na terenu, a ako onaj student poželi da mu dijete jednog dana bude dio tog svijeta, samo jedan…to je već postignuće, za mene.

    Projekte poput ovih treba promicati, a ne omalovažavati.

  3. vkrklec kaže:

    Ne mogu s takvon strucnoscu komentirati post kao kolege iznad, ali definitivno se slazem da s onim dijelom da pivo u kaficu kosta 15kn, a ovdje za 15kn ipak dobijes puno vise (ne mislim na grickalice :D). Sjecam se da je i Cibona prosle godine za simbolicnu cijenu karte poklonila i majcu i grickalice.
    Htjela bih da takve kampanje privuku cim veci broj mladih i mozda potaknu da se i oni sami prikljuce kosarkaskim redovima, a ne da vrijeme provode pred racunalom.

  4. Scarlett kaže:

    Ovo mi je baš jedan lijeeeepi postić 🙂 Naslov me poprilično začudio jer ga nisam očekivala od tebe xDDD Ali onda sam skužila da ne pljuješ po cedeviti nego je hvališ 😀 Volim pozitivne postove :))) Go Cedevita!!!!!!

  5. Dakle: Emil se predstavlja kao veliki košarkaški fanatik i navijač što je notorna laž! Naime što je u cilju Emila: dokle god Cedevita igra u ABA ligi koja je regionalna liga i obuhvaća zemlje regije koje su ciljane zemlje za promociju Cedevite kao napitka i proizvoda Atlantic grupe do tada će biti i novaca. Zato se i zove ‘Emilova igračka’ jer igra kako Emil svira, a služi mu samo kao vrhunski P.R. trik! Zamisli samo scenarij gdje on odluči da više neće podupirati Cedevitu, nego se prebaci u neki drugi sport, počne sponzorirati neki nižerazredni rukometni klub i od njega napravi vrhunski? Što će onda biti od K.K. Botinca ex Cedevite? Hoće li imati navijače i simpatizere? Neće. Još jedna stvar koja pokazuje koliko mu je stalo do košarke jest da su ulaganja u A ekipu ogromna, a u školu košarke i pomladak minimalna, jer sam svjedočio u Kupu Dražena Petrovića ogledima kadeta, juniora i seniora Cibone i Cedevite i mogu samo reći da su mlađe selekcije Cibone ne samljele Cedevitine, nego su Cedevitini kadeti i juniori izgledali kao da su pokupljena djeca radnika Atlantic grupe i dana im je lopta u ruke taj isti dan -.- Zaključak: nije umjetni klub, loše se radi i krivo ulaže, kada prestane biti cilj interesa Emila, vratit će se u lokalne okvire, a svi dotadašnji navijači će se morati poklopiti ušima…

    • marinhokt kaže:

      Evo da napokon i tebi odgovorim 😀 Ja i dalje ne ulazim u to što je čiji cilj ili koji su razlozi ulaganja. Jedino što znam je da ulaganja postoje. Eh sad, može se dogoditi kao što kažeš da za par godina Tedeschi ode iz Cedevite, ali isto tako može se dogoditi da za par godina Cedevita bude još jača. To ne znamo ni ja ni ti i morat ćemo pričekati da vidimo kako će se situacija razvijati. Ali do tada, meni je stvarno drago kad za 15kn mogu otić pogledat jednu euroligašku utakmicu, kakva god da ona bila. Normalno da je pogrešna politika ako se gotovo ništa ne ulaže u mlade, ali nekako imam osjećaj da mladi i dalje radije biraju Cibonu koja i dalje ima autoritet u gradu. Ako se i dogodi da Cedevita propadne ili ponovno postane Botinec, ja se neću poklopiti po ušima, zato što ću i tada kao i sada smatrati da je to bio dobar projekt.

  6. matejabajs kaže:

    Neću ostavljati komentare duže od posta, nisam znalac, međutim ne mogu ne komentirati. Slažem se da nije sramota što se cijeli tim Cedevite bori svim mogućim da dobije veću publiku, nije sramota dati ulaznice za 15 kn ili na tekmi djeliti majice i grickalice. Ako može hokej, zašto se nebi progurala i košarka. Medveščak je uspio napuniti dvoranu zbog odlične promocije, malo pomalo, svatko je želi ići na njihove tekme, otišla sam i ja i dopalo mi se. Nikad nisam voljela košarku, niti sam je otišla uživo pogledati, (osim kada su nastupali dečki iz srednje na turnirima), ali uz navijače i ovakve poticaje i to je moguće. Pogledati ću Cedevitu obavezno čim dobijem priliku, a tko zna, možda ću i zavoljeti košarku. Nadam se da će osim mene ovakve kampanije privući publiku i da će se dvorana napuniti i zdušno navijati, zaljubljenici u košarku na taj način će za nisku cijenu dobiti odličan doživljaj, a naodmet nisu ni navijačice. 🙂

  7. Debela Pantagana kaže:

    Kakva je,molim te,razlika između ulaganja Atlantic grupe u sadašnju KK Cedevitu i ulaganja arapskih šeika u PSG,ili Man City?
    Emil je kroz kriminal došao do početne akumulacije kapitala,a arapski šeici pošteno zarađuju basnoslovne novce od trgovine naftom.Tu su šeici puno pošteniji.
    Emil se uhvatio malog kluba bez neke tradicije iz predgrađa Zagreba (Hiron Botinec),dok su se šeici koje navodiš uhvatili klubova s velikom tradicijom i velikim brojem navijača (i PSG i Man City).I tu su šeici u velikom plusu.
    Navijaj ti za Cedevitu koliko ti duša želi,i meni je simpatična njihova želja za uspjehom,al ne piši na način da formuliraš činjenice kako bi odgovarale tvom cilju.Uostalo ne vidim nikakav razlog zašto bi se itko opravdavao zbog činjenice da navija za Cedevitu.
    A malodobne djevojke koje građom tijela podsjećaju na protočni bojler,a u skupini su cheerleadersica mogu zabaviti publiku greškama u koreografiji,ili trešnjom obilnih naslaga potkožnog masnog tkiva pri izvođenju koreografije.
    Zanimljiviji su Weberovi i Emilovi taktiči savjeti treneru urlanjem preko cijelog terena,ili kad onako očinski zagrli igrača i krene mu objašnjavati kako igrati košarku.To je,otprilike,kao da ja krenem objašnjavati inžinjeru NASA-e kako najbolje lansirati space shuttle.

    • marinhokt kaže:

      Kakva je razlika u ulaganjima? Pa nikakva. Svatko ima pravo uložiti u što želi ako posjeduje osnovni kapital. Uopće ne želim ulaziti tko je kako stekao kapital jer to nema apsolutno nikakve veze s ovom temom. Jedino je jasno kako je Tedeschi sa svojom Atlantic grupom jedan od najjačih u hrvatskom gospodarstvu. I da on s tim kapitalom ulaže u Cedevitu. Ali ne možeš mi reći da ne postoji razlika između njega i šeika u ovim klubovima. Pa to što oni rade nema nikakve veze sa sportom. Tebi je normalno da oni samo iskrcaju 200 milijuna koje god hoćeš valute i kupe igrača? To se sve povezuje sa financijskim fair playom u sportu ili idejom da se i u europskom sportu uvede salary cap. Žao mi je što i to nisam mogao ukomponirati u tekst ali bilo bi previše toga i vjerojatnije je da to bude sasvim novi post. Po meni je pojava šeika koji nenormalno ulažu, katastrofa za nogomet. Ali ne možeš Tedeschija ni usporedit s ovim jer ja ne vidim neke ekstra dobre igrače u cedeviti, bez obzira što im može ponuditi više od bilo kojeg hrvatskog kluba. Što je najbolje ja uopće ne navijam za Cedevitu, samo mi je drago da postoji što više takvih projekata jer oni u konačnici pomažu hrvatskom sportu, a tako i nama koji se držimo sportskim zaljubljenicima. Niti ja ne vidim razlog za opravdavanje u navijanju za njih, ali kako vidim da si dobro upoznat s temom, i sam si sigurno milijun puta čuo da je to umjetni klub. Po meni je to preloša konstrukcija i nema veze s ničim. Slažem se i sa malodobnim navijačicama, malo je to degutantno, ali one su svoje mjesto na postu našle samo iz razloga što nam je potreban video za ocjenu.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s

InSide

Čušpajz "ili-ili" tema

zvonimirmatutinovic

Tko sam? Što sam? Vaš sam Spisatelj!

Sasvim (ne)obični ljudi

"Svatko vidi kako izgledaš, ali malo ih zna ono što zbilja jesi" N. Machiavelli

Press Code

''The more difficult the victory, the greater the happiness in winning!'' - Pele

%d blogeri kao ovaj: